tisdag 29 januari 2013

Motiverad...............

Hej alla !

Jag får börja med att tacka alla för dom fina kommentarer 
och skicka dom vidare till min kära svägerska 
"Du är bäst" 
Skall bli skoj att få se dig med på lördag 
förbered dig på en 
stor kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Men nu till veckans ämne HÄLSAN
Ja igår så var det då vårt första möte efter vintern 
Ja denna gång gick vi dit rätt tid med :)


Med lite fjärilar i magen så ställde jag mig då på vågen
Ledaren för VV säger 
"Jaha då var det lite uppåt här, var det planerat ?"
"Absolut, säger jag och ler, INTE" 
"Jag har nog ALDRIG planerat en viktuppgång det bara händer i mitt fall " 
"Jag planerar alltid en viktnedgång men aldrig att gå upp" 
"Okej ingen fara nu är du här och nu börjar vi om, säger ledaren till mig"


Å vad arg man blir på sig själv varför gör man så här 
Men nu skall jag använda min ilska 
till att verkligen skriva ner varje liten mums bit som jag tar 
så får vi se vad det blir för resultat nästa vecka

På mötet så pratade vi om att hantera våra frestelser i olika situationer! 


Vad har ni för frestelser och vad gör ni för att inte bli för frestad ? 
Själv så blir det  på fredags och lördagskvällar 

Då tänker min hjärna att nu är det helg 
och då är man värd något extra 
oftast åker vi och handlar under helgen och då 
slinker det oftast ner något extra som man är värd för helgen tycker man 
Så äter man det där lilla (ibland mycket) extra på kvällen 
och har man ätit mycket så får man ont i magen 
eller så får man dåligt samvete dagen efter 
och går och kastar allt som finns kvar för man blir så arg på sig själv



Vad jag nu kommer att göra annorlunda är att 
börja handla under veckan istället 
och innan vi åker och handlar 
skall jag äta något så jag åker dit mätt och inte frestas av alla extra erbjudanden

sedan kommer jag nog inte att sluta med lite mys på helgerna 
men denna gång skall jag planera in det istället 

om jag nu följer alla min tips 
så vet jag att jag kommer att känna mig mer tillfreds ställd 
känna att man får både lite gott och även viktnedgång :) 
win win 
(läs vin vin) :) 



Nu får jag önska er lycka till och så syns vi nästa tisdag igen
med ett nytt ämnen 

Ta god hand om er nu 


KRAAAAAAAAAAAAM







2 kommentarer:

  1. Jag måste skratta lite, förlåt, du är så härlig när du skriver!
    Livet är ju liksom fullt av frestelser. Jag tycker jag är värd något gott varje kväll ty jag är en oerhört duktig människa ;) (Obs! ironi). Jag försöker dock att hitta nyttiga men goda frestelser. Mörk choklad tex - urgott och finns så många sorter! Dessutom behövs ganska lite för att man ska känna sig nöjd. Sedan gillar jag nötter, i måttlig mängd och då naturella.Så det är mitt tips sen är det faktiskt så här: bara man håller ut så är den stora motivationen när man ser och framförallt känner att det händer positiva förändringar med kroppen då vill man inte sabba för sig själv sedan. Sedan handlar det mycket om planering och disciplin. Som Paolo Roberto sagt :"disciplin är inget man har utan något man får genom att bita ihop" ;)
    Oj vad långt det blev! Förlåt!
    Många kramar Sandra

    P.s annars vet jag en bra diet... ;) Jobbig men men... ;)

    SvaraRadera
  2. Kanske skulle ta och gå med jag med men jag säger bara kanske. Jag har så många bra ursäkter till att inte göra det...jag fortsätter att fundera.
    Kramar och lycka till
    Susanne

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails