onsdag 10 oktober 2012

Frostig morgon......


Hej på er !

Hade ni också frost i morse när ni vaknade 
här sken solen och var så där riktigt härligt 
en promenad med hundarna fick det bli 
men i mitt sällskap så fick även kameran följa med 


så här såg det ut över sjön 
det är älvorna som dansar på sjön 
det lärde min mormor mig att 
alla dom där vita skuggorna är älvor 
som dansar tillsammans 
visst låter det romantiskt :) 


när jag stod här och tog detta kort hörde 
ett brak av grenar i skogen bredvid 
sakta så smög jag mig fram och titta vad 
jag hittade 


ser ni rumpan 
nu stod jag alldeles stilla vågade knappt andas 
men så kunde jag inte hålla mig var tvungen 
att hosta till 


hmmm sa älgen 
vem är du 
om du tittar på mig skall jag titta på dig 
och mycket riktigt 




efter tag var jag nog inte så intressant 
för då vände han och gav sig av 
äntligen kunde jag andas normalt igen
vilken spännande morgon 
eller hur 
ALMA och LOKA




 tänk vad glad man kan bli för lite frost 
härlig promenad och lite djur på vägen 
vi får se vad vi kommer att se i morgon

Ta hand om er nu 
så syns vi snart igen
KRAAAAAAAAM

5 kommentarer:

  1. Wow varför var inte jag där. Underbara bilder. Snart är jag hemma. Kraaaam M

    SvaraRadera
  2. Vilken spännande och fin morgonpromenad. Den älgen var något att skryta med att ha sett, jägarna blir säkert gröna av avund.
    Vilka fina hundar du har...vad är det för sort?
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt spännande :)
      Tack jag dom är goa våra vovar det är bearded collie.
      Hoppas du får en fin dag
      Kram

      Radera
  3. Luke hade dött för att få vara med!! :) Kram

    SvaraRadera
  4. Jag hade dött jag med på riktigt !!!! Fyyyy hur nära var du egentligen ????
    Ses äntligen snart.....ser fram emot nästa helg :-)
    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails