torsdag 20 maj 2010

Nu skall jag berätta..........

om en tjej som vägde ¨lite¨ för mycket. 
En vacker dag bestämde hon sig att nu får det vara nog, hon tog med sin kära man och gick till Viktväktarna.
Ja ni som känner mig vet att det är mig det handlar om :)
Jag har verkligen kämpat och stolt nog kan jag nu säga att jag gått ner 17 kg och jag är bara 1 kg kvar från mitt första delmål. 
Vilket jag har som mål att nå nästa vecka !! 
Detta är mitt första inlägg om min vikt men jag känner att jag måste hitta nya vägar att gå för att få bort dom där kilon. Så då slog mig en tanke att varför inte dokumentera mina tankar här och Ni och jag själv kan gå tillbaka och se hur det går och gick för mig.

Ja som sagt var har jag en resa att göra :)
Jag började med att skriva ner hur lång tid för denna resa får ta mig (alltså sätta lite press på mig själv) så mitt slut mål på  kommer att vara 
d.25 januari 2011. 
Det kan låta långt men jag har satt små delmål på vägen för inte helt tappat stinget, jag har en del vikt att förlora hur mycket är jag inte riktigt mogen än att säga till er men jag 
lovar jag skall tala om det när det känns okej. 


Men just nu här jag tappat stinget och jag äter inte bra. 
VARFÖR då? undrar ni. 
Ja jag vet inte riktigt själv men jag tror jag behöver lite ny 
motivation :)
Så vad gjorde Lisa då? 

Jo,just nu så är mycket av det jag har i min garderob lite för stort kan fortfarande ha det men det hänger lite snyggt 
(tillhör modet skulle nog någon säga :) 
Så då bestämde jag mig 
för att gå och köpa en superfin sommar klänning som blir fin till sommaren MEN en storlek för liten (GALEN?
Nej jag ser det mer som att nu jäklar skall jag komma i den :) 
Ännu mer motivation att gå ner i vikt. 
Speciellt när den är så fin
Just nu hänger den framför min säng på en ros galge så jag ser den varje morgon och kväll, vilket gör att jag blir påmind om 
att NU skall jag ge järnet
Önska mig lycka till och som sagt var när jag skriver om min vikt nästa vecka då är jag ännu lite mindre :)
Ta hand om er en stor 
KRAAAAAAAAAM på er :)
  

3 kommentarer:

  1. hej vännen !
    Jag VET att du kommer att kunna ha den fina klänningen i sommar !!!!! Alla sätt är bra för att hitta motivationen ,smart att skriva här oxå.
    Du är såååååå modig !!!!

    Alla tyckte jag var galen som körde med diagram i excel och vägde mig morgon o kväll men det funkade för min motivation.Det gäller att hitta vad som passar bäst för en själv och strunta i vad andra tycker.

    Nu ska jag förbereda våran lilla bröllopsresa imorgon o gissa vad jag har sparat till det , rosa champagne o tryfflar. Vi kommer absolut att tänka på dej när vi skålar imorgon kväll :-)
    ha de bäst o du....... du kommer att stå i målgården i jan 2011 !!!!! I promise :-)

    Kraaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Nu har mamma och jag läst din blogg och tycker Du är fantastisk som har sådan karaktär så Du kan surfa på framgångens vindar samt att du är duktig att skriva. Själv skall vi gå på grillfest på lördag och festa in sommaren och pingsten./ Mamma &Anders

    SvaraRadera
  3. Starkt. Jag är så stolt över dig. Puss från din man.

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails