måndag 16 augusti 2010

Äntligen har jag ......

hittat min Whisky !!
Lite inredning gör alltid gott för kroppen, 
som min man säger när han tar sig en liten Whisky :)
Ja dom är inte många dom där inredningsbutikerna 
men söker man med ljus och lykta kan man hitta dom.
Min man säger att så fort vi landar i en stad 
startar dom säkert upp en just för dig. 
Jag måste börja medge att han har nog rätt i det :)
Men låt mig nu få berätta om våran dag från början:)
Efter att vi vandrat i bergen i en timme så var det dags att fördjupa sina historia kunskaper genom att besöka Blair Castle. Detta är något jag kan varmt rekommendera om du skall till Skottland. 
Vilka rum och vilken bra dokumenterad historia det finns där.
Vad jag också kan rekommendera är att ta en lunch vid 
Water Mill tearooms.
Det är en gammal mjölkvarn som fortfarande är i bruk. 
Här görs allt bröd och bakverk från deras egen mjöl, 
jag kan säga att allt smakade väldigt gott. 
Dom har också en shop som man kan handla i, 
eller rättar sagt , 
här har dom en shop som Lisa kan handla i.
Utanför står mannen och väntar
och väntar
och väntar 
och plötsligt
kommer hon ut med 3 påsar mjöl och ett stort leende.
Tänk vad mjöl kan göra en glad.
Vad som mera kan göra en glad är en orkester med Säckpipor :)
Vi har precis kommit hem från en helkväll med 
picknick och uppträdande från Atholl pipeband. 
Mycket vackert skulle jag vilja säga, 
det slår nog inte Miltary Tatto men det var nära :)
Dansarna som var med var hur söta som helst och duktiga, 
här ser ni ett par i aktion :)
Väl hemma på hotellrummet igen nu skall jag borsta tänder i tandkräm för jag har köpt ny tandborste och ny tandkräm,
 så nu skall jag testa och se hur skotska tandborstar är :)
Ta väl hand om er så syns vi snart igen.
KRAAAAAAAAM

1 kommentar:

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails