torsdag 19 augusti 2010

Skördetider på .....

Salisbury's ägor. 
Ja första dagen hemma då är det dags att ta tag i 
lite långt gräs och mogna tomater :) 
Nu skall jag försöka hitta ett recept på tomat chutney eller något :)
Vad som också har skördats idag är Lavendel i mängder, 
halva huset luktar så gott just nu :)
Nu får jag bara komma på något pyssel med Lavendel :)
Just nu sitter jag och tar det bara lugnt. 
Det kan vara väldigt skönt att bara ta det lugnt 
när man varit ute och rest en hel vecka. 
Jag tänkte jag skulle visa er vad vi gjorde den sista dagen i Scotland med. 
När man är i Scotland så är man bara tvungen att gå en av dessa 
Whisky tillverkare, 
så vi började dagen med Whisky på 
DALWHINNIE 
Det var väldigt intressant, vi fick en guidad tur. 
Jag skall väl säga att jag hade lite svårt att hänga med på vad guiden sa då och då  men som tur är så är min kära man lite mer van med Skotskan än vad jag är så han fick förklara för mig :)
I bland bara skrattade och ledde jag, 
man kan ju undra vad våran guide trodde om mig:)
Men det brukar man ju komma långt med så jag tänkte jag kör på den stilen :)
Ja ni vet ju hur glad jag brukar bli när jag får gå in i en inredningsbutik och det här är verkligen inredning för en man. 
Se så glad man kan vara :)

Ja nu var det inte slut på resan den dagen nu vidare till 
Loch Ness 
hoppas vi får träffa monstret:)

Ja nu är inte detta sjön och monstret bor inte här med 
men det är det ända kort som jag har på
 Loch Ness, 
ett bildbevis
We was here i augusti 2010 :)
Okej vart skall vi nu, 
vidare tillbak hem men vi stannande på vägen och gick in på 
Bruar
 Det är ett stort shoppingställe OMG vilket härligt ställe 
att avsluta en resa på. 
Som vanligt så han vi med cirka tio minuter innan dom skulle stänga för dagen  så vi bestämde oss att åka tillbaka hit innan vi skulle åka hem dagen därpå. 
Jag kan säga jag är en riktigt glad tjej just nu :)

Handlade mycket fint där :)
Inte öl den handlade vi på våran sista kväll i 
Pitlochry på The Mill 
Min kära man hade en stor portion av havets läckerheter 

MUSSLOR :)
Jag kan meddela att det var väldigt bra mat vi fick, 
vilken avslutning på en helt fantastisk resa. 
Den kommer jag inte att glömma nu skall vi bara 
planera när vi skall åka tillbaka dit :)
Nej nu skall jag slänga upp fötterna och njuta av dom sista timmarna på dagen innan sängen kallar :)
Ta hand om er min vänner 
Syns snart igen
KRAAAAAAAAAAM



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails