måndag 29 oktober 2012

Oj nu kommer............

allt på en gång !
Har ni tagit en kopp kaffe och satt er ned 
för nu kommer helgens äventyr på samma gång :) 

I fredags så kom min kära svärfar ned och 
bodde med oss vi skall fira min kära man
i lördags så han kom en dag tidigare vilket var roligt
 att bara sitta ned och prata och mysa det är inte ofta man gör det 
nu satt jag inte ner så länge jag lagade massor av mat 
och förberedde för lördagen men
händig som jag är hann jag med både delar :) 


På lördagen så kom då resterande familj :) 
förutom hans bror med familj som nu är i Turkiet och njuter 
det gör dom rätt i nu när jag sitter här och tittar ut 
så regnar det och är ett riktigt blåsväder 


Så var det dags då för årets första kalkon :) 
och nu menar jag inte en sådan blunder som man kan göra ibland
utan en riktigt fågel 
TADA !!


Det fick bli kalkon med rostad potatis, brysselkål, majs och portvinsås 
och till efterrätt så avnjöt vi en 
Stoooor choklad tårta med massor av god topping
Skall lägga ut recept på allt under veckan :)

Mätta och belåtna så var det nu dags att röra sig lite 
dags för lite brädspel :) 
Det är mysigt när vi alla träffas tycker jag 
vi har alltid så roligt det är alltid skratt och stoj :) 
nästa kalas blir nog i Jönköping 
då är det lille Erik som fyller år 

I går då ?
Jo här var vi uppe med tuppen 
Jag och E skulle åka till Scrappbokingmässan som är varje år 
i Göterborg 
Så upp och hoppa sa adjö till våra goa familj 
och så hoppade vi på tåget till Götet :) 
Nu skall här pysslas !!


VI fick vara med något som heter Make and Take 
vi fick alltså göra 
en tag och en julklapps ask vardera 
och här kommer resultaten 



Så mysigt med pyssel tycker jag och framför allt 
när man får göra det med någon det blir lite roligare :) 
Denna veckan så stannar E hos oss fram till onsdagen 
så idag står det shopping och bio på schemat 
vi skall gå och se den där nya filmen Bond 

Skall bli spännande tycker jag 
Nej nu skall jag göra lite frukost till oss 
än så länge är det bara Alma och jag vaken 
eller låt mig rätta mig själv 
det är bara jag vaken
Alma snarkar här bredvid mig 

Gå och fyll på kaffe koppen nu 
 så syns vi snart igen
KRAAAAAAAAAM


3 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg ...... å ser jag rätt är det de vita rottingmöblerna I N N E du dukat på ?
    Kraaaaaaaam å ha så kul i veckan

    SvaraRadera
  2. Ett lite sent grattis till din man som fyllt år och vilken fin dukning dagen till ära.
    Så duktig du är på att scrappa, min dotter och jag höll på med sådant förut men tyvärr så har det intresset kommit av sig.
    Ha en trevlig kväll på bion, hoppas filmen är bra.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Det var en fantastisk helg och Lisa gjorde ett fantastiskt jobb. Kraaam Alla. /M

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails