tisdag 25 december 2012

En liten annorlunda jul....


ja det fick vi fira i år :) 
Kom ni ihåg det där dukade bordet som jag hade ? 
Ja det står kvar, det blir inte alltid som man planerar 
planen var att min mans bror med familj 
skulle komma och fira med oss
men tyvärr fick lille E hög feber 
så en lång resa skulle inte fungera 
vilket vi hade full förståelse för 

först blir man bara paff och tänker 
jaha vad gör vi nu då ? 
meningen var att vi skulle ha knytis 
Okej snabbt tänk om 
vi har fortfarande lite tid kvar 
att åka och handla till en Jansson
 en hel del annan mat hade vi redan
okej 
 julbord klart check:) 
 men istället för att sitta inne och äta 
så bestämde vi oss att gå en lång promenad 
med våra hundar istället 
och sedan äta lite gott och 
Kalle och hans vänner 
var ett måste 
vi som missat detta i några jular innan 
eftersom vi bott i England :) 

När vi hade myst ett tag så knackade det på dörren 
Gissa om vi vart paffa 
JULTOMTEN !

tänk han kom och hälsade på oss med 
vi fick snabbt bjuda tomten på något 
Tack söta snälla tomten för alla fina julklappar som vi fick 


Ja tänk vad annorlunda det kan bli 
men vi fick tid att reflektera 
Visst det är synd att dom inte kom 
MEN 
vi har varandra så helt ensamma var vi inte 
tomte och mat hade vi med 
nej min tanke gick till alla som satt där hemma helt själva 
oj det kanske bli lite deprimerande men 
det jag kanske vill säga att det är inte mängden med julklappar 
eller sju sorters kakor som gäller utan 
att man tar hand om sina nära och kära 
så här vill jag skicka en stoooooor kram till 
alla som jag känner och även ni som jag inte känner 
ta god hand om er så syns vi snart igen

KRAAAAAAAAAM

5 kommentarer:

  1. Instämmer helt ......även om jag älskar att ge så är tid tillsammans tusen ggr mer värt.
    Är säker på att ni hade en fantastiskt mysig julafton.

    Puss å kram på er

    SvaraRadera
  2. Ser ut som det löste sig på ett bra och fint sätt iallafall och det blev en riktigt mysig julafton ändå.
    Stor kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Där har du helt rätt Lisa. Ingenting kan ersätta tid tillsammans.
    kram på er

    SvaraRadera
  4. Så fint och tänkvärt du skriver - och visst har du rätt!
    Låter som ni fick en mysig julafton trots allt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. ja man må jo bare løse det på beste måten.:) som dere gjorde.:)

    koselig bilder.:))

    Takk for det gamle..ha en fin feiring.:))hundene er vel ikke så glad i raketter ?

    Klem

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails