lördag 19 mars 2011

Utflykt.................

(hittade en butik som jag gillar
vilket halleluja moment)

Hej alla ni !

Idag var jag,min man och våra hundar på en vår utflykt
Vilken utflykt 
vi kunde inte fått bättre väder heller. 
Lacock 
heter nu denna lilla by som vi var i idag.

(Lacock Abbey)

Här spelade man in Harry Potter 2001 och 2002 här 
den flamande bägaren och den vises sten.
Det kändes faktiskt som man är i en Harry Potter film
när man gick där inne :)
Hit skall vi åka igen för jag hade ju inte 
min riktiga kamera med mig utan 
alla dessa bilder är tagen med min mobiltelefon.
Vart imponerad av vilken 
bra kamera det fanns i mobilen:)



Vi satte oss ned på gräset 
och bara njöt av omgivningen
Helt fantastik by och framför 
allt detta väder som vi har idag.
Nu är det ju som så att vi blev väldigt hungriga 
av all denna sol och värme
Låt oss gå till 



TEA ROOM
Vilket B och T ställe detta var, 
vi pratade om er idag ni skulle ha gillat detta.
Fint vader historiska byggnader, sol, shopping och Tearoom.
Fast M tror att T vill nog ha en öl istället :)
Fast det som är så bra här i England 
är att det finns ju allt till och med öl.



Men vem kan motstå dessa frestelser
Mums !


(En trasig kanna utanför Tearoomet)



Känner ni igen huset 
Det var i detta huset som Harry Potters 
föräldrar vart mördade av
Ja ni vet vem ......... :)vi talar inte om honom ;)

Nu en sista bild på min kära man som försöker äta 
en bakelse 
men nu skall jag stoppa honom för jag har spanat i den 
gröna macaronene(jag tror det stavas så )
 den vill jag ha
jag har slickat på en den så den är min nu ;)
 hihihi 



Nej nu skall jag sätta mig ned 
och koppla av lite och bara njuta 
av så fint väder som vi haft idag.
I morgon skall det bli trädgårdsarbete :)
Ta hand om er nu och ha en underbara lördags kväll så syns vi snart igen.
KRAAAAAAAAAAAAAAAM

Published with Blogger-droid v1.6.6

6 kommentarer:

  1. gaaaaaaaaah vikket ställe !!!! vad har ni nu varit ?
    Tjoho nu har Thompa satt dit den nya dingelidongen :-) "Familjelivet" e räddat igen !
    Ska vi fika på onsdag em , har naglar, klippning, kunder mm både månd o tisd så då är det fullt.Visst var du ledig onsdag med ?
    Vad bra att flogging molly körs för fullt, det gör det härmed i baren kan jag lova .
    Kraaaaaaam från oss

    SvaraRadera
  2. Hej igen !
    När jag kommenterade innan var det bara bilder
    ingen text..... absolut att det var ett T o B ställe !!! Vi vill komma nuuuuuuu !
    Men vi ses ju nästa vecka :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det ser helt underbart ut vilkrn utflyckt. Här har det kommit mer snö, men idag har det varit sol hela dagen, nu vill jag ha vååååår.
    ha det bäst, kramar från Bodil & Fixa

    SvaraRadera
  4. Lacock, har för mig att det är en av de äldsta byarna, samt att hela byn är "K-märkt"

    SvaraRadera
  5. Vilket ställe. Måste bara få följa med dit i sommar. Hoppas vårstädningen i trädgården gick bra. Kramar till er båda!

    SvaraRadera
  6. Hi Lisa, you are pretty, and your blog is awesome,..keep it up to date..

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails