fredag 12 oktober 2012

Bakning........


Hej mina goa vänner !!

Idag skulle jag visa er vad jag pysslade med i går 
och det skall jag 
ja ni kan nog redan ana att det handlar om bakning 
och jag hade min höga ambition att visa er 
min super fina bagels 
och hittills gick allt bra 
degen jäste och allt såg väldigt bra ut 


wow tänkte jag 
nu kommer jag att kunna ta många kort på när jag sitter vid 
fönstret tittar på den fina solen och bara njuter 
av mina super fina bagels :) 
MEN 
Ja ni fattar vad som hände
alltså det hände inte alls 
dom vart sönder jästa och blev inte alls så där fina 
som Leila visar i boken att dom skall bli 
nu är inte jag nog bakexpert men jag tror 
att jag använde för varmt vatten för degvätskan  
vill ni se dom ? 
TADA !!! :)


men skam den som ger sig 
nu har jag borstat 
av mig det gamla mjölet och 
nu skall jag prova på att göra dom igen 
så får vi se 
om jag får lite bättre resultat :) 

Vill också säga tack alla ni som kommenterar 
det verkligen värmer i hjärtat 
Ta hand om er nu så syns vi snart igen
KRAAAAAAAAM

2 kommentarer:

  1. De är säkert jättegoda ..... bakade med kärlek ♥
    Vi ser fram emot dem nästa helg fluffiga eller platta same same but different :-) Nu ska jag fly fältet, här har vrumsmakeover numero uno just startat. Du kan ju bara tänka dej hur det ser ut !
    Ha en mysig dag .

    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Utseendet på dem spelar ingen roll, huvudsaken är att det smakar gott och det gör de med all säkerhet, tror jag.
    Önskar dig oxå en riktigt trevlig helg

    Bamsekram från mig

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails