onsdag 26 januari 2011

Kvällsäventyr...
(tagit med lång slutartid och 6400 ISO)

i Salisbury.
Ja min fotokurs började förra tisdagen, så roligt jag som längtat så. Har varit lite dålig på att både uppdatera mitt liv här och ta kort med. 
MEN
 så i går på kursen så visade han oss en fotograf som speciellt tog bilder i mörker. 
Lite rolig tanke faktiskt för ofta väntar man tills att man får någorlunda dagsljus. 
Men det finns trick.

 Tripod heter den :)
Det var riktigt rolig att ta kort i mörker istället för att vänta på att solen skall gå upp så väntade jag på att solen skulle gå ned så jag kunde få ta lite kort.
Jag och min kära man tog på oss ytterkläder och begav oss ut i mörkret. 
Ja är verkligen i kaxig i mörker skall jag säga er och folk som gick förbi undrar nog vilken av skruvarna som är lösa :)


Den har bilden så är det Katedralen men jag har rört kameran fram och tillbaka och upp och ned flera gånger för att få ett mönster. 
Lite artistiskt eller hur ? 
Det är ju perfekt att ta kort i mörker för nu när jag jobbar så hinner jag inte alltid ta kort i dagsljus 
så det här blir ju perfekt.
Ja på tal om att jobba skall jag i morgon visa er vad jag skall baka till fredagsfikat som jag skall bjuda på jobbet. 
Ja det var lika bra att föra in det som en tradition på jobbet direkt, för då får ju jag en anledning att baka 
och jag vart ju genast populär med, göööööt :) 

Nej nu skall jag gå och sussa för i morgon är det IKEA som gäller, skall inhandla lite vackra grejor till jobbet igen. 
Jag verkligen älskar mitt jobb 

Ta hand om er så syns vi snart igen.
KRAAAAAAAAAAAAM



1 kommentar:

  1. Det översta känns som värsta skräckfilmen !!!
    Häftigt fotat. Det är rätt fullspäckat fram tills vi åker.Vi kan väl höras på mail el kommentar i helgen så får vi se om vi kan klämma in en skype på måndag i a f.
    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails