torsdag 13 september 2012

Lätt som en.......


God Morgon !!

Ja här sitter jag igen med mitt goda morgon kaffe 
och funderar vad skall jag skriva till er 
JO 
Varför inte bjuda er på ett lättlagat middagstips 
Chorizopasta 
(hämtat från Mitt Kök )

Ingredienser
1 st gul lök, skalad och tunt skivad 2 st röda paprikor, i strimlor st klyftor vitlök, skalade och tunt skivade 400 g chorizo/färsk/rå i skivor 1 tsk färsk rosmarin, finhackad 2 st tomater, i små bitar 1 dl vatten 400 g pasta, t ex penne salt olja att steka i 2 dl riven lagrad ost, typ parmesan 

Gör så här

1. Fräs lök, paprika och vitlök i olja tills det mjuknat.
2. Tillsätt chorizo och låt steka tills korven 
börjar bli tillagad.
3. Tillsätt rosmarin och tomat samt vatten. 
Låt puttra ihop i 2 minuter. 
Koka pastan enligt anvisning på paketet, 
sila av och blanda med såsen.
4. Toppa med riven ost.
och TADA middag 


visst låter det enkelt 
det är enkelt och framförallt gott !!
Lycka till !!

Idag så önskar jag att jag kunde få följa med min man 
idag skall dom ha en aktivitet på hans jobb 
dom skall åka segway 
visst låter det skoj !
Vad smidigt att ha en sådan 
man kan bara hoppa på och dra ner till affären 
när man vill :) 
Ja nästa lika smidigt som att laga 
en chorizopasta :) 
Nu fick jag allt till det 

TA hand om er nu så syns vi snart igen
KRAAAAAAAAAAAAAM



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails