söndag 1 juli 2012

Kvinnor är listigare än män.............

Hej alla, 

Idag är det jag Mattias som skriver Lisa står för foto
Idag började dagen med en lat morgon 
och det passade jätte bra då det regnade Cats & Dogs ute. 
Det vart också ganska sent igår 
då vi hade våra underbara grannar L-E & E över på lite mat och mys. 
Det vart många skratt och det känns tryggt att ha dom nära. 
Vi fick björkved av dom och tre månaders prenumeration på G-P av dom 
så nu kan vi bli riktiga Göteborgare ;-). 
Väl uppe ur sängen så bestämde vi oss för att åka till Freeport. 
Tänka sig att det ligger bara 12 min bilresa från oss och vi har aldrig varit dit. 
Det fanns mycket att välja på och sommar rean pågick för fullt. 
VI var inte ute efter något men det går ju alltid att hitta något som man behöver ;-)

Först så vart jag övertalad av Lisa att jag bara måste ha denna Pilsner lådan 
att bära upp mina öl från matkällaren till kylen med. 
När hon hade övertygat mig att köpa den 
så kunde hon lägga in en stöt på 6st hjärtformade ugnsäkra formar. 

När hon bett mig bära formarna 
så tyckte hon att två fyrkantiga formar i samma serier såg ensamma
ut på hyllan och borde följa med oss hem.
 En regnjacka gled också ner i en påse så nu gör det inget om det regnar på Lisa 
i sommar men jag hoppas att hon får väldigt lite användning för den. 
Under tiden vi shoppade så tittade faktiskt solen fram 
då bestämde vi att åka hem och ta en tur med båten och meta lite. 
Vi gav oss ut alla fyra. 
Alma och Loka tyckte det var spännande att åka båt.
Vi rodde till ett ställe där JAG trodde vi skulle få fisk. 
Och mycket riktigt 
Lisa metade i c:a 2 minuter och tog upp två riktigt fina abborrar på den tiden. 
Sedan slutade hon meta för hon vill ju inte utfiska sjön :-). 
JAG fortsatte dock för jag kan ju inte komma tillbaka utan fisk. 
Jag är ju känd STOR fiskare :-). 
Det tog mig en kvart att få en liten stackars abborre som jag slängde i igen. 
 Lisa får lära mig hur man gör.
 När jag sedan gick ut på bryggan för att rensa Lisas fiskar så tappade jag i en. 
Den låg på botten och jag bestämde mig för att gå i för att ta upp den. 
Det är bara det att på den sidan bryggan så är det dyigt och jag tog av mig så jag bara hade kalsonger på men när jag hävde mig sakta ner från bryggan så trillade jag i
och försvann. hahahaha. 
Det såg nog rätt roligt ut. 
Fisken försvann också så nu är det bara en abborre i frysen. 
Det var dock rätt varmt i vattnet så i 
morrn morgon efter hundpromenaden ska vi ta ett morgon dopp. 
Kan man börja en dag bättre :-). 
Sedan vart det lite trädgårdsarbete och nu kollar vi på EM finalen.

Ta hand om er nu så syns vi kanske snart igen
KRAAAAAAAM

1 kommentar:

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails