söndag 10 juni 2012



Glad Söndag !!

Här är det en regnig söndag 
Men det gör inget när man har fotboll på TV :) 
 Nu är inte jag något fotbolls fan
men det är perfekt att ha i bakgrunden när man 
monterar möbler från IKEA :) 

Japp idag har vi varit och stiftat bekantskap med 
IKEA Kållered 
Nu skall det bli ordning i mitt pysselrum 
Nu har jag lite göra när Mattias 
åker till England på tisdag 


just nu tar jag en paus medan min underbara man 
skruvar ihop hyllorna han är så bra på det 
sedan är det min tur att dekorerar och göra det fint 
det är jag ju bra på :) 
det är skönt när man hittar sin plats i livet :) 

Apropå plats i livet vi båda älskar också att laga mat 
och i går fick vi all anledning att göra något mumsigt att bjuda på 
Våra vänner som vi inte sett på 9 år 
kom och hälsade på :) 
Tänk 9 år men god vänskap består 
det känns som vi bara tog vid där vi slutade 

Så vad bjöd ni på ? 
Lax med ingefärs och vitlökstäcke med limesmör 
och 
Blomkål och broccoli gratäng 
Inga bild bevis tyvärr han äta upp det innan jag hann fota
men vill ni har receptet så finns det under fliken goda recept 
(här kommer det C ;) 

till efterrätt så bjöd vi på 


goda choklad hjärtan :) 
(tänk att jag hade en fin skylt från min vän B med den passade perfekt ) 
Vad som också passade bra till efterrätten var våran present som 
vi fått av R och C
hemmagjord fikonlikör 
mums !!
det måste jag nog göra hon brukar göra massor av olika 
några tips på fler smaker skall jag se om jag inte kan sno från henne :) 


hon är inte bara duktig på att göra likör hon 
är en hejare på scrapping också 
hon gör så fina saker 
kolla in hennes blogg 
turen är att hon redan vet vart man skall handla och vilka träffar
man skall gå på och 
nästa lördag så blir det då min första scrapmara :) 
skall bli sååå skoj att få komma i gång igen
 vilken tur att jag får ordning på mitt rum innan dess :) 

Nej gud nu har jag skrivit mycket men tills vi hörs igen
ta hand om er så syns vi snart igen
KRAAAAAAAM


3 kommentarer:

  1. Supergott var det! Och så himla trevligt dessutom! Ses på lördag!

    SvaraRadera
  2. Hej hopp ! Ja visst är det skönt när man hittat sin plats i livet :-)
    Ses snart.

    Kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. så fint...vad använde du som pinnar till chokladhjärtanen??kul ide att sätta upp dom så istället för att ställa chokladkartong på bordet :-))
    Vildas Puck

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails