måndag 10 januari 2011

Januari månad.....

njuter jag av.
1. Att få äntligen börja träna efter att 
ha haft en ¨liten¨ paus under december månad.
Ja idag sitter jag med lite ömmande backdel 
efter att igår körde mitt först spinning pass
Phuuu det var jobbigt 
men idag när man vaknar känns det riktigt gott. 


2. Se allt som kommer fram ur jorden. 
Jag vet inte vad som hänt 
men jag börjar gå i gång på allt 
grönt som kommer upp ur jorden.
Jag satt och läste lite inredningstidningar 
för att få lite tips och då hittade jag 
lite trädgårdspyssel i Januari :)
Skoj 
° Så lite alfalfagrodar och smörgåskrasse 
och ställ på fönsterblecket. 
Det ger lite skir grönska, 
gott på hårdbrödet 
och ger lite försmak på vad som skall komma.
° Börja läsa lite trädgårdsböcker 
och börja planera vad som skall göras 
i din trädgård.


3.Att njuta av den första vårsolen
Ja den kom igår och vilket väder vi hade, 
jag tog med mig kameran på vår promenad med vovvarna



 och det var tur det för se här vad vi fick se då :)

En liten rovfågel 
vackert :) 
Jag vet inte vad det är för fågelart 
men det kanske ni vet !!


 4. Att få laga nya rätter med fräscha ingredienser . 
I går hade vi lite matgäster då gjorde vi 
Saffransgryta 
Mmmmmm gud den är så god 
jag tog ett kort på receptet 
om du vill göra den med och 
jag har även räknat ut propoints åt dig med ;) 


Här var lite tips på vad som jag njuter av i 
Januari månad. 
NU 
skall jag fortsätta att njuta  
för i morgon är min första dag på jobbet som jag har fått 
skall nog planera min garderob kanske med ;)
Ta hand om er nu så syns vi snart igen.
KRAAAAAAAAM

2 kommentarer:

  1. Härligt !!!! här njuter vi av att det börjar töa :-) Nån barmark är inte i sikte på länge än.
    Stort lycka till imorgon!!!!!!!
    Hör av dej så jag får veta aaaaaaaallt :-)
    kramar fr oss

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa! Vilken mysig blogg :)
    Bittan tipsade mig om den för ett tag sedan men först nu har jag hittat hit.

    Hörde att du var IKEA Jönköping för ett tag sedan men jag missade dig. Hoppas allt är bra!

    Kram Emelie Rogbring

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails