onsdag 29 december 2010

Dags att förbereda ............

sig för det nya året.

I går hade vi en stor rensar dag 
i bland all julmat, godis och bröd, 
nu förbereder vi oss för det nya året.
Ja man har ju dragit på sig ett par extra kilo 
under julen men nu skall dom bort, 
och så skall alla godsaker med. 


Ja nu är det fram med hälso kokboken och planera 
lite goda rätter som skall lagas denna vecka.
Jag älskar denna bok den innehåller så mycket goda recept, 
en bra nyårspresent tycker jag :)
Ja nu skall vi festa loss på fredagen med fyra rätters meny
Vad det blir det kommer jag inte att avslöja nu 
utan det får ni se då :) 


Idag vart vi inbjudan till våra grannar för en lunch,
 vi vart bjudna på Molded wine vilket serveras varm och liknar lite våran glögg men inte lika söt. 
Jag försökte att få receptet 
men det var tydligen ett hemligt recept :) 
Får se om jag får det lite senare kanske :) 
Nej nu skall jag titta på Mary Poppins och dricka mitt kaffe.
Ta hand om er nu så syns vi snart igen
KRAAAAAAAAAAM

1 kommentar:

  1. hej !
    Vi hade gärna hängt med till Afrika men nu har t börjat kolla Thai. Vet ej om det blir något alls men nu är vi i a f i kolla stadiet. Jag är rätt flummig av värk o tabletter så vi får se.
    Förresten hälsa M att pappret var rivet JÄTTEFINT på kortet, det var det som gjorde allt haha :-)
    Ha ett gott nytt år men vi hörs nog imorgon.
    Stoooooooooor kram fr oss

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails