onsdag 17 november 2010

Okej så här är det.....

 varje vecka på torsdagar så går jag och min man till WW 
och varje vecka så har jag hjärtat i halsgropen och önskar att  jag har gått ned.

Låt mig presentera en vecka i våran familj :)

Jag börjar veckan med att på torsdagskvällen kommer vi hem från WW och då har det kanske gått bra och då kan man ju ¨fira¨så då blir det lite extra mat och kanske en efterrätt :) 
mums ! 

Jag tänker varje gång att det är bara i kväll :) 
men så kommer fredagen och då måste man ju ¨fira¨ att det är helg, och sedan lördag och då är det ju helg :) 
Bla, bla ni fattar :)


 På söndagen när jag vaknar så är det något som säger att nej nu måste du stoppa för annars får du aldrig en viktnedgång. 
Jag går alltid och tränar på söndagar och sedan är det måndag och på något sätt så är det lite lättare att håll igen när det är veckodagar, 
och på onsdagar så håller jag tummarna och 
hoppas att det gått bra :) 
och varje gång så tänker jag nästa vecka skall jag tänka om och inte fira så mycket :) 

Hahaha vem försöker jag lura inte mig själv i alla fall :)
Men det är skönt att skriva av sig lite för då inser man att det är väll så man vill leva resten av sitt liv ?
JAG VILL FIRA :)
Det är svårt,
 någon sa till mig att det tar 21 dagar att skaffa en ny vana :) Kanske stämmer men jag tror att visa vanor tar lite längre tid att ändra och det här att gå ner i vikt är verkligen en stor förändring i mitt liv. 
Det handlar inte längre bara om att det skall stå mindre på vågen det handlar om SÅ mycket mer :)


Ja det är en hel del som man skall tänka på och bli bättre på men någonstans så får man stanna upp och ge sig själv en stor kram och vara nöjd med vad man just nu har åstadkommit. 
JAG ÄR VÄLDIGT NÖJD :)
Jag är också stolt över min kära man som har nått sin målvikt. 
Han ser verkligen ut som James Bond nu :)


Den här kostymen hade han på en middag som han 
var på förra veckan, 
en liten ¨black tie dinner¨
Han hade fantastiskt roligt :)


Okej det här är nog rekord av längden på mitt blogg inlägg så nu skall jag sluta men jag ville bara visa också lite bilder på vad vi gjorde igår.
VI JULPYNTADE
Känns så skönt att få ta fram sina julsaker och stjärnor igen.
Jag verkligen ser fram emot att julen skall komma snart.
Nej nu skall jag ta mig en kopp kaffe :)

Ta hand om er nu så syns vi snart.
KRAAAAAAAAAM


3 kommentarer:

  1. Lisa, du duger som du är! Man måste få unna sig av livets goda ibland. Man lever bara en gång, ta vara på allt! Jag vet hur livet kan bli. Njut! Min bror är ursnygg i sin kostym!!!! Jag ser fram emot nästa helg när ni dyker upp i Svedala. Saknar er as mycket. Pussar o kramar från Annika

    SvaraRadera
  2. Alskling du har gjort ett kanonjobb hittils och vi fortsätter att gå ned vilket är bra. Det får ta den tid det tar. Du är skitsnygg. /M

    SvaraRadera
  3. Största Grattiset till James Bond!!!! Ä ett minst lika stort till dej :-)
    Kvinnlig logik/ sanning från en vän :
    Om du är så duktig resten av veckan går det bra att " fira" lite. Det tar bara lite längre tid att nå målet...men målet ska du ju hålla och om du då är van att fira lite extra några dagar / vecka kan du ju fortsätta med det resten av livet :-)Så är det !!!!!! bra va o jag vet att du fixar det :-)

    Kraaaamar från oss
    Ps Syns snart :-)

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails