lördag 26 juni 2010

GLAD MIDSOMMAR.....

Jäsp nu har man vaknat efter en helt fantastisk dag. 

Det blev väldigt lyckat igår. 
Jag hade förberett en överraskning till Mattias :) 
Så här såg han ut när han tog av sig ögonbindeln.

SURPRISE
Detta är vad han såg
En picknick i våran egna lilla Törnrosdal.
Vi hade givet viss rosa champagne. 
Gissa om jag vart glad jag lärde mig på VV att ett glas champagne är bara värt EN point som om man jämför med ett glas vin som är värd 3 point. Det innebär att MAN kan ju dricka mer , ja och resten får ni räkna ut själva........ 
Men vi åt faktiskt också här kommer lite bilder på våran goda picknick
En jättegod grönsaks dipp med 
mangon chutney och jordnötter

en egen komponerad feta, olivpaj med lufttorkad skinka.
och framförallt en god efterrätt med JORDGUBBAR så klart
Mammas marängtårta. 
Denna tårta gjorde min mamma till mig när jag var liten 
och nu så gör jag den själv (troet eller ej) men jag har ändrat om den lite 
till smarriga bakelser i stället.
Gissa om dom var goda :)

MUMS!
Efter avslutad middag måste man ju ta igen sig :)
Under tiden förberedde jag årets midsommar krans
Okej Alma och Loka kom nu och sätt er här så skall jag ta en bild
Alma vet efter 10 års fotograferande att det kanske inte alltid är så skoj
¨pust ta en bild nu så jag kan gå och lägga mig igen, all denna förnedring, nu skall jag ringa hundombudsmannen¨
medans Loka tänker¨hon har grädde på fingret om jag ser söt ut så kanske man får lite, nu börjar det vattnas i munnen, JAG VILL HA GRÄDDE¨
Ja min kära man tog på sig kransen utan några som helst problem 
behövde inte muta honom en enda gång :)

Loka tänker ¨Ha kan husse ha den på huvudet så kan jag det med men min matte får nog hjälpa mig¨
¨vart är jag, vart tog alla vägen,
 HALLÅ jag ser ingeting¨

Vi firade hela dagen igår och satt och tittade på solnedgången, romantiskt :)
Gissa vilket glass som är vilket, nu dricker jag ÖL med det har gått utför med fru Holmberg, det är ju förgudskull TRE points i en öl. 
Nej nu får jag gå och lägga mig :)hihihi
Ja det var våran dag fast den var igår :)
I dag skall vi bara njuta av gott väder och vila upp oss för i morgon kommer våra kära vänner på besök skall bli så skoj.
Ta hand om er nu och glöm inte förtsätta att fira nu så syns vi i morgon
KRAAAAAAAAAM



3 kommentarer:

  1. Hej
    Tack för påhälsningen. Vi är nu hemma från en tur på Vättern i full solsken. Din överraskning var ju helt underbar(den mannen har det kul).
    Såg att dina vovvar också får midsommarkransar.

    Ha de nu så gott/Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Hej vännen !

    Mattias har världens bästa fru.... men det vet han väl redan !!!!!!!
    Vilken överraskning du hade fixat :-)
    Haha vilken tur att skumpa bara innehåller 1 p.
    kraaaaaam

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt! :) Gud vad jag saknar er i England. Världens underbaraste England! O Vovvarna så söööööööta dom är. Saknar dom också.
    Vill åka till er snart, Jag tror mamma skulle kolla på biljetter! HOPPAS HOPPAS!

    Massor med Kramar till er! =)

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails