fredag 23 april 2010

Härliga fredag.........


fredagar betyder fredagsfika. 
Jaaaaaaaaaaa äntligen får jag ta fram min söta rosa skål och baka lite igen tillsammans med Leila och vår kitchen aid. 
Vad det blev jo det ser ni här.....
just det härliga hallon cupcakes. 
Det som verkligen mumsig ut och 
här kommer några till som tyckte dom såg mumsig ut.
Ni ser verkligen lyckliga ut vovvar.
Ni som tycker det ser grymt ut
 vänta bara 
då skall vi inte prata om nästa bild.
Alltså det är jättesvårt att motstå dom
 nåväl jag tror jag tryckte i mig 3 stycken på en nafs 
(inga problem alls bara lite ont i magen efteråt
hundar fick dela på en dom med. 
Så nu är vi alla nöjda och glada eller...
jo visst är jag glad men här sitter jag nu i min nya uppfunna stödkrage och uppdaterar våran blogg. 
Varför då undrar ni? 
Blir man så efter att ha ätit 3 cupecakes 
då får man se upp!
Jo det är så att jag en tid nu har haft lite ont i armen och har domnat i pekfingret på VÄNSTER (nej höger fniss) hand. Jag har länge gått och tänkt att jag skall ringa men det blir liksom aldrig, men så hände det att jag satt och pratade med en VÄLDIGT god vän till mig och hon sa till mig 
¨Nu ringer du efter vi pratat klart¨, 
hon är en väldigt klok vän sa jag det :)
Sagt och gjort jag ringde och fick tid i går och det blev en hel timme med doktor Hunt, riktigt duktig läkare. 
Doktor Hunt konstaterade att jag har en nerv klämd och att det skall lösas med ultraljud och massage så nästa tid som jag har är nu på måndag, hoppas det går över snart. 
Jag fick också stränga order om att 
inte sitta vid datorn längre än 20 minuter åt gången 
(kommer att blir svårt) men han sa inte hur många gånger per dag jag fick sitta. Jaja lite sunt förnuft får väll råda här :) eller..........
Det han också sa var att jag skulle rulla en handduk runt halsen så att jag inte böjer ner huvudet när jag sitter, 
visste ni att huvudet väger bara det ca:5 kg. Hmmmm
Ja nu lider ja inte utan jag skrattar gott för min kära man sa stödkrage betyder stänkare och en massa stänkare betyder skoj !
Räknas Rosé vin som stänkare?
Nej nu skall jag ta av mig min varma krage det kliar lite :)och gå och ta mig en stänkare :) 
Ta hand om er nu och ha en riktigt mysig helg en stor 
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM på er.


2 kommentarer:

  1. hahaha bli ordinerad en stänkare av farbror Doktorn det kan bara ske i England det :-)
    Va duktig du var som lyssnade på den kära vännen och gjorde som hon sa !!!!!

    Ha en mysig helg önskar den kära vännen :-)

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails