lördag 23 februari 2013

Hur kan man spendera 45 minuter bäst......


En superfin vinbehållar från vår vän C

 Här kommer ett inlägg från mig Mattias. 
Bloggen heter ju Lisa och Mattias blogg men jag har nog bara gjort 2 inlägg tidigare. 
Detta beror nog mest på att har inte lärt mig hur man gör. 
Idag kände jag dock ett behov av att göra ett inlägg. 
Som ni förstår så kommer mitt inlägg handla om min älskade fru.

samma vinbehållar med ett fint band runt 

Jag kom hem från jobbet ganska tidigt på Fredagen för vi skulle till veterinären med hundarna. 
Årlig vaccination.
 Lisa hade varit busy under dagen och klippt Alma, 
flörtat med brevbäraren och gjort lite andra projekt. 
Väl hemma från veterinären var det matdags. 
Efter maten skulle vi se på Lena Philipson på TV'n. 
Det var då Lisa upptäckte DET. 
Hennes glasögon var borta. 
Detta är inte så ovanligt och jag har under dessa 15 år 
blivit en mästare på att hitta dom (jag älskar dig ändå). 
Vi letade och letade och letade. De fanns ingenstans. 
Tillslut satte vi oss ner och gick igenom hennes dag och vad hon gjort och varit. 
Sedan försökte vi följa hennes spår. 
Glasögon gick inte att finna. 
Jag såg framför mig en tripp till optikern. Det var ju JAG som behövde nya glasögon. 
Efter 45 minuters letande och halva Lena PH programmet missat 
så bestämde jag mig för att gå ut och kolla i bilen för det måste vara det sista stället.
 Jag tog på mig min pannlampa och när jag skulle ta mina skor så fick jag för mig 
att Lisa kanske hade lagt glasögonen på någon av kängorna på skohyllan. 
Jag kände efter i hennes kängor och
 NATURLIGTVIS 
där var dom. 
Det mest naturliga ställen av alla. I EN KÄNGA. 
Vi skrattade gott.
 Nu skriver jag inte detta för att hänga ut Lisa utan för 
att jag tyckte det var så roligt och ni som känner Lisa 
vet hur hon är med sina glasögon. 
Det blir ett senilsnöre till henne i födelsedags present i Juli :-D.

Nu ska det inte ta 1 år eller så innan jag gör mitt nästa inlägg 
men det förstås är helt upp till Lisa och var hon lägger sina brillor nästa gång. 
Kram till er allihop.

/Mattias

1 kommentar:

  1. Underbart! Det är ju märkligt hur glasögon bara kan gå iväg och gömma sig så där. Mina gör det också med jämna mellanrum.

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails