söndag 26 augusti 2012

Mindfulness......


God Kväll !

Ja då sitter jag här igen och bloggar för glatta livet
Tänk vad jag har saknat detta 
det kan vara rätt skönt med en liten paus med bara för att hitta lite ämnen 
att skriva om men nu är det skönt att vara igång igen

OCH
nu när hösten är i antågande så är det alltid några saker som står på att göra listan
och en sak som påminner mig om mycket om höst är när man 
anmäler sig till en kurs av något slag

SÅ 
D. 27 september så skall vi lära 
oss att Leva i nuet
I dag anmälde vi oss till en kurs som heter 
Mindfulness 
Fick detta tips av min läkare 
Kursen handlar om att vara närvarande i nuet.
Genom att vara medvetet närvarande i nuet kan man bli friare att välja hur man vill agera på det som händer i tankar, känslor och kropp i varje ögonblick. Vid mindfulnessmeditation utvecklar man färdigheter i just detta. Meditationsformen har har sitt ursprung i zenbuddismen för över 2000 år sedan men har på kort tid också blivit ett viktigt inslag i hälso- och sjukvård.

Visst låter det spännande så nu sitter min stora kärlek 
och jag här 
och bara räknar dagarna tills vi får gå denna kurs


Apropå kärlek 
Mattias har haft en sådan kärlek till våran damm som vi har här utanför 
efter att ha grävt fram den ur all sly och ogräs så 
är den nu riktigt fin nu
Men en damm behöver fiskar 
SÅ 
nu bor där 7 små abborrar :) 
Han matar dom med bröd och maskar 
så gulligt :) 

Nej nu skall jag kolla på den nya TV serien 
så ta hand om er så syns vi snart igen
KRAAAAAAAAM

1 kommentar:

  1. Mindfulness är kanon!
    Synd att det inte funkade nu i helgen. Men det går fler tåg.
    Vackra bilder som alltid!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails