torsdag 8 december 2011

Sniffa pepparkakskrydda.......

Hej alla !

Hur har ni det i julstöket ?
Själv startade jag ju operation jul i går
Vi hade bjudit in våra vänner till 
glögg mingel på fredag :)
SKOJ !!


Jag har alltid velat göra en glöggmingel och 
med lite spännande rätter
Sagt och gjort här kommer menyn
1. Getostfritters med äpple och lingonchutney
2.Dadlar med bacon
3.Glögglaserade nötter
4.Lammfärsbullar
5.Brie med tosca nötknäcke
6.Passionstryfflar
7.Lyxig Jansson
8.Macroner med pepparkakskräm
9.Lakrits kola med flingsalt och citron
10.Lakristscupekaka

Tror ni att det räcker ?? ;)
Lite skoj 
nu när man har tid att göra lite annorlunda recept 
Skall fota mera i morgon på resterande meny

(macrones med pepparkakskräm)

Apropå att sniffa pepparkakskrydda 
jag det är inget jag rekommenderar
men i mitt fall bara hände det
jag kan säga att det kittlar rätt gott 
i både näsa och hals :) 

 Macrones var riktigt rolig att göra
ta er tid säger jag när ni gör dom
inget hastverk 
Skall testa fler varianter men jag måste önska mig lite 
prylar från tomten först ;)


(Lakrits kola med citron och flingsalt)

1. Engångsspritsar med tyll (finns på Lakeland)
2.Macarone matta till ungsplåten (finns på Lakeland)

Hint, hint tomten :)
Vad bra med blogg :)


(passionstryfflar)
Dessa små goda bitarna är så goda 
skulle ha gjort en dubbel sats av dom :) 

Oki doki 
nu har jag pratat klart för idag men du 
vi syns i morgon 
Ta hand om er nu 
KRAAAAAAAAAAAAAAAAM

2 kommentarer:

  1. Hejsan
    Den glöggfesten skulle man gå på.....jösses va gosaker på en gång. Era vänner måste vara överlyckliga som har er som glöggvärdar.

    Ha en härlig fredag. Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Welcome back :-). Vem hade inte velat vara i Salisbury ikväll !!!!
    Må så gott så hörs vi imon .
    Kraaaaaaaaam fr oss

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails