söndag 25 september 2011

Pole Pole.........


Hej alla !

Då var vi hemma igen efter 2 1/2 vecka 
av äventyr och sol och bad
Det har varit en helt fantastisk resa 
verklig att rekommendera

Denna resa lärt mig 
två nya ord som jag skall försöka komma i håg att leva efter.
1. Pole Pole = Ta det lugnt, relaxa 
2. Hakuna  Matata= Inga problem
Dom här orden användes rätt så flitigt i Kenya :) 
Så du kan tänka dig 
man får inte stressa i det här landet.
Skulle passa mig perfekt faktiskt :)


SÅ idag tar vi det pole pole
vi har packat upp våra väskor 
och bara njuter av att vara hemma igen
lagade i dag en väldigt god ungs pannkaka
något som både jag och min kära man 
längtade efter


ja här ser ni hur hungrig 
han är :) 
Detta skall ju sköljas ned med något 
och vad passade inte bättre än med en flaska


Florina pomegranate
detta är nog min favorit dryck
den finns i många smaker 
på sommar så brukar jag köpa den 
pink lemonade, också väldigt god !

Nej nu skall jag pole pole vidare 
och läsa en bok och dricka mitt kaffe 
men tack för din titt in här

Vi syns snart igen
KRAAAAAAAAAAM

1 kommentar:

  1. Hej! Låter som ni haft en underbar resa! :) Ni verkar ha fått se många söta apor. Ni får berätta mer om er resa sen :D
    Tack för kortet! :) Så fin sång jag fick när jag öppnade det! haha
    Ha det fint! Kramar Hanna

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails