onsdag 18 maj 2011

Hemma igen ......


 Hej allihopa !

Nu är vi hemma igen, 
efter en helt fantastisk vecka.
Tänkte jag skulle visa lite bilder från våran resa. 

Vi började våran resa i Dusseldorf :) 
Ni som följt mig och min blogg 
kom i håg att jag fick biljetter 
för att gå på Eurovision songcontest. 
Detta min vänner kan jag varmt rekommendera :) 
Jag och min man har nog aldrig sjungit/skrikigt/klappat 
till alla sångerna så mycket, 
vilken stämning det var och det var
och att Sverige gick vidare 
var ju som en perfekt avslutning på kvällen  :) 
Ja så här kan man se ut när man firar segern 

 Ja vad skall man säga det var en lång natt :) 
Okej hoppa i sängen nu era festprissar 
i morgon skall ni ju åka till 
Frankrike och Champagne :) 

Men innan jag går och lägger mig :) 
så skall jag visa er vad vi gjorde på dagen innan Eurovision. 
Vi besökte en sådan mysig butik och unik på alla sätt och vis. 
Jag handlade lite kläder där dom har 
märket cream, sant tropes 
(den rosa tunika som jag har på mig på bilden är där i från ) handlade lite annat med skall visa er senare. 
Men som sagt var en unik butik som heter 
Punch and Judy 



(Den rosa hästen står utanför deras mysiga butik 
och den blå hästen står utanför deras restaurang) 

När vi kom fram först så var det låst,
 hmmm är det inte öppet ?
Jorrrå ring på klockan så får ni höra 
(hundkskall hör vi inifrån )
hmm lustigt !!
Plötsligt så öppnar en dam dörren 
och önskar oss välkommen 
(ja fast på tyska då :) 

när vi tagit våra första steg innan för dörren 
möter vi en sådan bjässe 
till hund som ligger och sover i soffan 
i mitten av butiken :) 
Damen förklara att det är en tyskhundras, 
den väger bara 80 kg :) 
han är minst i sin kull :) 
Då genast försöker man tänka hur stor dom andra syskonen är, 
men hunden är supergo och cool som bara ligger där.

Efter att jag prövat halva affären 
och inhandlat kanske en fjärde del 
är det dags för en god lunch på deras restaurang 
och vad passar inte bättre än en 
sparris omelett :) 
Mums !!


som avslutades med en 
cappucino i en cool mugg :) 


 Vilken härlig miljö det var i denna restaurang
nu var vi nästa helt själva 
för dom var på väg att stänga för dagen 
så vi kom nog i sista minut :)
Men vi tog oss tiden att njuta och filosofera !!


 Här kommer lite bilder från restaurangen.





I morgon skall jag visa er lite bilder från Champagne :) 
Men nu måste jag gå och sova 
skall upp och jobba i morgon.
Ta hand om er nu så syns vi mer i morgon istället 
KRAAAAAAAAM

2 kommentarer:

  1. Vikket ställe !!! Nuuuuuuu vill vi se bilder från Champagne :-)
    Äckelpeckan var nog nåt fel på just den flaskan, smakade jäst, hoppas er var ok.
    Men det var droppen. efter en dag där det mesta gått fel längtade jag efter ett glas bubbel , fattades bara det .Idag har det varit typ lika dant....slutade med att jag klippte mej i tummen med elkantklipparen så nu är den i bandage !!! Kan bara bli bättre imorgon hoppas jag.
    Ha de bäst , till helgen ska vi kolla hur det blir med födelsedagen. Hoppas hoppas!!!

    massor av kramar från oss till er ♥

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig resturang! :D
    nu är det bara 48 dagar kvar till england! vi är så sjukt taggade och har planerat hela resan redan nu! kraamar :)

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails