måndag 11 april 2011

 Underbar helg..... 
har det varit med 20 grader och strålande SOL.

Vi började helgen med att gå ut på The Chapel Night Club 
med våra vänner L och P. 
Det var ABBA GOLD kväll med ett coverband 
som inte bara spelade ABBA låtar med bravur 
utan mellan låtarna 
försökte dom också låta som Svenskar som pratar Engelska. 
Det var en helkväll som avslutades med kebab vid 2 tiden mums. 
Lördagen började lite trögt pga av detta 
men efter någon timme eller så var vi igång igen. 
Klippa gräs och göra i ordning kamera utrustningen 
för på eftermiddagen skulle det vara foto fint i trädgården.
 Lisa hade lovat L, A och O att ta lite foton på dom 
och så hade hon dessutom lovat att jag skulle vara ljussättare
Hmmm kommer inte ihåg när jag signade upp för det jobbet. 
Kanske var det vid 0200 natten 
innan när jag käkade kebab? 
Jaja men vad gör man inte 
ljussättare kan jag nu skriva på min CV.
 Lisa hade hängt upp ett tyg som backdrop 
lagt ut filtar och gjort fotosättning 
juste innan objekten kom till oss. 
Vi fikande lite sedan började lisa skjuta utav bara den 
jag tror det blev runt 350 bilder
Bra att ha stort minneskort.
 Ovan ser ni 3 av bilderna 
ja 2 är bara på L, A och O det första är på förrätten 
som var en ceasar sallad mums. 
Lisa kan inte bara ta bra kort hon gör den bästa ceasar dressing 
på den här sidan Atlanten. 
Det var kul att stå vid sidan av och se Lisa och modellerna i arbete och dessutom skönt att slippa vara modell själv och utså Lisa's olika tester av kameran hahaha bara skojar jag var faktiskt lite avis. 
Jag gillar ju att vara model. 
Nu ska jag bara övertyga Lisa att bilderna är skitbra för hon kan vara lite självkritisk och perfektionist. 
Söndagen tillbringades med lite trädgårdsarbete 
och besök av M och hans föräldrar och bror. 
Hej hopp nu har jag bloggat för första gången 
på vår blogg och det är så kul att jag inte kan sluta skriva 
så jag får nog se till att göra lite fler inlägg i framtiden. 
Kram till er alla som läser 
och puss till er som dessutom lämnar en kommentar.


2 kommentarer:

  1. Låter som ni haft en riktig härlig helg, härligt :) Självklart borde du fortsätta blogga. Kram // Hanna

    SvaraRadera
  2. Puss på dej med Mr M :-)
    Det ska jag genast framföra till Mr T att du inlett en bloggkarriär ....eller inte förresten, det är ju han som ser till att jag har något knasigt att skriva om haha. O M G om han skulle skriva om Moi !!!!
    Torsdag går säkert bra att hmmmmm kuriren hmmmmmm anländer !!!!!

    Fina foton som vanligt från Mästerfotografen .
    Stor kraaaaaam Bittan

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails