onsdag 20 april 2011

Så kom dom äntligen.....


Hej alla !!

Hemma igen efter en mysig dag på jobbet.
Idag hade vi lite påskfirande:
Vi skulle ju fira att alla häxor flyger till blå kulla.
Försöka förklara den på engelska... 
hmm så här lät det på jobbet idag
"Well on Pinkthursday all the witches take their 
broom and fly to bluehill"
"Where in Jönköping is that ?"
"No this is just a old tradition, kind off "
"So you just celebrate pinkthursday and fly to a blue hill, 
you crazy swedes" 
Efter gott skratt så satte vi oss ned och njöt av en fika, 
ja eller jag tittade på när dom andra njöt av 
dom goda cupcakes som jag inhandlat för dagen. 
Nu är det så att igår var jag och min man tillbaka till WW igen
vi fick skämmas när vi ställde oss på vågen när det visade sig att vi båda hade gått upp 
Nu är det nya tag som gäller. 
Då hjälper det ju inte att man går och beställer

50 goda cupcakes och 
speciellt när dom var nygjorda för dagen, 
jag kunde nog ha stått länge i den dörröppningen 
som jag hämtade dom vid. 
Gud vad gott det luktade 
Men då är det bara att komma ihåg hur skämmigt 
det var att stå där på vågen 
och den visar plus istället för minus.
 Nästa tisdag skall det vara minus det lovar jag er.

Nu tillbaka till vad som hände idag
Vi fick ju besök av dom som levererade påskägg 
Ja det var inga påsk käringar 
men dom var söta



Du är för söt min kära man 
Tänk vad du ställer upp för ett gott skratt för dina arbetskamrater 
TACK söta du !!
Nej nu skall jag äta lite god mat 
som min man har precis ställat fram till mig 
Vi får synas och höras lite senare eller i morgon igen.
Ta hand om er 
KRAAAAAAAAAAAAM

2 kommentarer:

  1. Varför hade han inte på sig den fina kostymen när han var här förra veckan ??????
    Så hade jag oxå velat se Påskharen :-)
    Ha en riktigt mysig påsk båda två så hörs vi när vi är hemma igen.

    massor av kramar fr oss

    SvaraRadera
  2. hihi, Vilken söt påskhare han är. :)
    Kram Hanna

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails