söndag 6 juni 2010

Bath and west show......

I går tog vi vår shopping bil och tog en tur till Somerset 
 Bath and West show. 

Vilken underbar dag detta var :) 
Man har tävlingar i allt. 
Flower Show
dessa rosor luktar helt fantastisk, 
hmm jag undrar hur många sådan rosor vi skall ha i våran Törnrosdal :)
Medans min man säger 
¨ååååå jag vill ha sådan i våran törnrosdal¨

Ni vet hur det låter när man bromsar en cykel som är lite rostig det gnisslar lite ¨skreeeeetch¨ungefär så lät det i mitt huvud 
när han ville ha dessa i vår törnrosdal :) 
Men jag älskar min man väldigt mycket så det är klart vi skall finna en plats för dessa :) Nu vidare...

Får show
Alpacka Show

Gris show
Ja han tog nog sig en tupplur efter allt showande i ringen denna 
lilla gris vann ju första pris :)
Häst show

Man tävlade i vem som hade dom finaste vagnarna med en del av dom är 140 år. Man fraktade saker med dessa vagnar förr ex. ost, öl mm
visst är dom vackra och även hästarna 
Ost utställning
Elisabeth drottningkrona urkarvad i cheddar ost :)
Efter allt detta så måste man ju fira en sådan underbar dag med
varsin underbar glass. 
Vi satte oss ned i gräset och njöt och diskuterade vilka djur vi skall ha i törnrosdalen. Jag sa ¨tänk dig små söta lamm som springer omkring i det gröna gräset och bland alla rosor¨min man sa
¨jag skulle tänka mig en stor gris¨¨skreeeetch¨ hihihi 
Jag älskar dig min kära man.
Nej nu skall jag ut och göra fint i våran trädgård och ta till vara det fina vädret som är idag.
KRAAAAAAAAAM 


1 kommentar:

  1. Villket ställe !!!! Ni får väl ha en "halv" Törnrosdal var. Så har vi det ... T har baren med ACDC och speedwayprylar inne och hans grillhörna ute, jag har resten med romantik :-)
    Förresten så kan du hälsa M att speedwaykorv är vanlig tjock grillkorv som nån smarting satt en speedwayetikett på och kostar ungefär som oxfile!!!!! Igår fick J och jag en ide att köpa vanlig korv för halva priset , säga att det är speedwaykorv o se om han märker nån skillnad.
    Får se om vi kan hålla masken om han inte kollar förpackningen.

    Glöm inte att fira nationaldagen därborta i Engelska Törnrosdalen :-)

    Kraaaaaaam

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails