måndag 3 december 2012

Snöö i massor......


God Kväll !!

Nu har jag kommit in efter att varit ute nästan hela dagen 
Så skönt att få se så mycket snö 
det var 3,5 år sedan vi såg så mycket 
För när vi bodde i England så kom det 
knappt någon snö 
och kom det 5 cm så stod hela England stilla :)
Lite roligt man undrar hur dom skulle hantera dom mängderna som 
kommer nu jag skulle lugnt säga att dom 
hade varit panikslagna :-) 


Men jag har bara njutit idag 
fått skotta två gånger och gått en riktigt lång promenad med hundarna
dom ligger nu och bara snarkar :) 
gött och se !


I går lämnade jag er med en cliffhanger 
eller som vi säger på svenska klipphängare :) 
Det som stod på min att göra lista 
var att klä våran gran
och TADA !
här är den  

nu skall jag bara fixa till tåget som skall gå under den 
och alla julklappar som också skall ligga under den :) 
 dom flesta klapparna 
kommer nog att beställas över nätet i år :-)

Ta hand om er nu och glöm inte bort 
att stanna upp och njut av allt fint ni gör :) 
NU 
skall jag och min kära man baka pipparkakor :) 
OCH DU 
vi ses i morgon 

KRAAAAAAAAAM

4 kommentarer:

  1. Nu är lite avundsjuk...ni har fått snö och vi har knappt någon, det är fusk, jag vill oxå ha snö. Vi har bara kallt -18, alldeles för kallt.
    Vacker julgran och så fint med tåget inunder.. Har bestämt för att i år klä granen lite tidigare än dagen före julafton eftersom jag klär av den på nyårsdagen.
    Ha en fin kväll, känner doften av pipparkakor ända hit
    Storstor Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! :)

    Ja visst är det speciellt med den första snön :)
    Man blir som ett barn på nytt...ler

    Lite kul det där med England :) undrar som sagt hur de skulle reagera om de fick våra mängder ;)

    Vilken otroligt fin gran! Som tagen ur Disney :)
    Ha en skön kväll!

    Kram Verra

    SvaraRadera
  3. Hej på er och välkomna till Marias Hörna - Njut av Livet ♥.
    Så kul att ni följer min lilla hörna. Och tack för att jag hittade eran härliga blogg. Den passar mig perfekt. Så hit kommer jag fler gånger...lägger den i min lista.Och visst är det härligt med den första snön. Här hemma är det vitt vitt och kallt.
    Må så gott nu från Maria

    SvaraRadera
  4. Hejsan
    Vilken gran, ljuvlig. Blir sugen på att ta ner våran gran och klä. Tycker om att njuta hela december av julen.

    Snökramar från Ann-Louise

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails