söndag 12 december 2010

Lucia vaka.....

är det ju idag, det är väll klart man skall fira det.
Jag måste börja med att be om ursäkt att jag inte uppdaterat
på ett tag men ja ni vet hur det kan vara ibland.
December månad är förknippat med många järn i elden så att säga :)
Apropå eld så fick jag i fredags se
Lucia i Westminster Chatedralen i London,

vilket uppträdande,
riktigt pampigt och bland flera tusen besökare
så var jag inte ensam svensk, mycket trevligt.
Men åter till idag.
Nu har både Valter och Helge fått sina platser inför julen.
(Uggla Helge)
Nu har granen fått komma fram,
och alla vackra dekorationer.

Det känns så juligt i köket nu,
då passar det riktigt bra att göra
peppar kakor

(tomten Valter i bakgrunden)
och lite Lussekatter
eller som vi säger i Norrland
¨saffranskusar¨:)
Ja nu får ni bara se degen för slutresultatet
vart inte bra så detta skall göras om :)
Men det kanske blir nästa jul :)
det får vi se
Nej nu skall jag fortsätta att kolla lite på X-faktor och finalen :)
I morgon är det IKEA som gäller skall inhandlas lite
sill, gravad lax mm.

Ta hand om er nu så syns vi snart igen.
KRAAAAAAAAAAAAM

3 kommentarer:

  1. Hej !
    Kan bara tänka mig vad mäktig Lucia konserten var.
    Vilken upplevelse !!!!har du hört om självmordsbombaren i Sthlm ? Han var från Tranås !!! Vi hörs i veckan. Torsd em el fred kan jag.
    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Åh vad mysigt det såg ut! Helge ser väldigt söt ut där han sitter i granen :)
    Nu ska jag sätta igång och baka lite lussekatter också, det ska bli mums.
    Kram // Hanna

    SvaraRadera
  3. Lucian var stämningsfull! :)
    Vilka snygga pepparkakor ;)

    Go Matt!!

    Kram från JeSs

    SvaraRadera

Tack för din söta kommentar den värmer så gott !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails